Indmeld til plandata

INDMELD TIL PLANDATA

Indmeldingen til Plandata fortages på den individuelle plans i fanen Oversigt.

Indmeldingen af en plan til Plandata fortages ved at klikke på knappen Indmeld til Plandata.dk. I panelet, der fremkommer skal den kommende planstatus vælges (kladde eller offentlig - se Status) og en PDF skal tilknyttes planen. Ved at klikke på drop down'en for PDF-dokumenter tilgås den pågældende plans PDF-mappe i mediearkivet. Herefter vælges den ønskede PDF til indmeldingen.

NB: Ved at klikke på titlen på PDF'en på den blå baggrund åbnes PDF'en i en ny fane i browseren. Kontrollér her at dette er den korrekte PDF inden den indmeldes som juridisk dokument af planen.

Status

Når en plan indmeldes eller valideres vælges den kommende status for planen som værende enten kladde eller offentlig. Det er altså ikke muligt at vælge en status, der hedder forslag eller vedtaget. Dette skyldes, at en plan altid vil gå fra være skiftevis i kladde og offentlig (enten som forslag eller vedtaget plan). Om en plan sendes i forslag eller vedtages via indmeldingen bestemmes ud fra hvilken status planen har på indmeldingstidspunktet. Følgende er et eksempel på en plans historik:

  1. Planen oprettes i COWI PLAN og indmeldes til Plandata i kladde - Planen er i KLADDE på Plandata.
  2. Planen udarbejdes i COWI PLAN og indmeldes til Plandata som offentlig - Planen er i FORSLAG på Plandata.
  3. Planen revideres i COWI PLAN og indmeldes til Plandata i kladde - Planen er i KLADDE TIL VEDTAGET på Plandata.
  4. Planen færdigøres i COWI PLAN og indmeldes til Plandata i som offentlig - Planen er VEDTAGET på Plandata.

NB: Den kommende status på Plandata bestemmes af planens nuværende status og om den efterfølgende skal være offentlig eller ej.